Frida Åsbergs Blogg

Tårar

Publicerad 2013-06-27 22:57:00 i Allmänt,

Jag har varit helt förkrossad större delen av dagen då jag fått beskedet att om vi inte hittar något hem till Mela illa kvickt, så ska vi avliva henne, låta henne somna in...
 
 

Hemska tanke!
 
Men varken jag eller Simon mår bra av det här, och framför ALLT Mela mår inte bra av att bo här! Och om det nu inte finns något hem till henne, så vore det djurplågeri att låta henne bo kvar här under stress, och att peta i henne lugnande resten av hennes liv känns hemskt också.
Så jag citerar en gammal man som var med och spelade i filmen 'Pet Semitary', "Sometimes dead is better..."
Sorgligt, men sant.

Som tur är har vi många fina vänner som hjälper oss söka efter ett blivande hem till Mela där hon får bo själv med sin/a ägare...

Jag hoppas över allt vad jag äger att vi slipper ge henne sprutan..

/Gråtfärdig Frida... qq </3
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida "Frideli"

Bosatt i en byhåla utanför Umeå centrum, bor med två katter och pojkvän i en 84 kvadratmeters lägenhet. Med vänner i både utlandet och Sverige som står mig så nära så tar jag mig genom dagen. Jag jobbar på mina personliga problem och svårigheter som ex. mitt temperament, eventuella dyslexi och mitt dåliga minne. Jag fotograferar, Instagrammar och Facebookar och allt där emellan Blocket:ar, eller vad ni vill kalladet, för att hitta en mysig medryttarhäst i vårat vackra Norrland! Välkommen till min sida!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela