Frida Åsbergs Blogg

At Will's place

Publicerad 2013-06-29 04:05:09 i Allmänt,

Idag blev det ett sent inlägg, hah :P Men skönt med helg, det känns verkligen som man förtjänat det efter att varit i skolan bara en vecka... Välförtjänad vila och sovmorgon :D
 
I morse när jag började 08.30 så pluggade vi bara fram till halv 10, jag har nu kommit in i kapitelavsnittet om bråktal (som jag minns att jag hade ganska lätt för första året i gymnasiet när jag gick på Nytorp, och stort tack vare vår underbara och saknade lärare Kenneth!).
Bekantade mig bättre med Will idag då jag fick lite mer tillfälle att talas vid med honom, eftersom dagens planering var att hela klassen skulle ta en promenad vid kl. 10.00 hem till William och vi skulle äta lunch, fika och spela trevliga spel som kubb och krocket i hans trädgård, det var jätte trevligt! ;D
 
Tyvärr har vi inte kommit mycket längre med sökandet efter ett hem till Mela. Jag spanar på Blocket och ska kolla med Totalt Umeå om det går att sätta in en annons i deras tidning, för alla som bor här i Umeå får ju hem den i brevlådan, och bland annat Djurskyddet har alltid en annons i deras tidning.
Jag ska även, på tal om Djurskyddet, ringa dem och se om de (till skillnad från i vintras) har en ledig plats för Mela.
För om inte vi hittar ett hem åt henne, så kan dem säkert lyckas med det.
Vi har även fått bra tips från både veterinär och vänner, att blad annat testa Zykséle, ett lugnande receptfritt medel för katter, eftersom Mela är stressad.
Ett annat alternativ var att byta kattsand, eftersom katter är  mycket mer känsliga för ovana dofter än vi människor, och sanden som vi har (Ever Clean) är mest för oss männsikor eftersom sanden suget åt sig urinet och är lätt parfymerat. Det kan vara det som gör att hon skiter och kissar inne...
Om inte nått av det funkar, och vi så långt inte hunnit hitta ett hem åt henne, så ska vi ta reda på om det går att ta ett Paketpris (Vaccinering/Kastrering/Tatuering) hos Djurkliniken i Umeå på avbetalning, då vi haft problem med att Soc ibland givit oss mindre pengar än vi har rätt till p.g.a. ofta "felräkning" eller att de glömt något... Slarvigt, vill jag kalla det!
 
Men jag hoppas att Melas situation ska lösa sig snart!
Och det gör ont i hjärtat att veta att hon mest troligt kommer behöva flytta... om nu inget av det här hjälper...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida "Frideli"

Bosatt i en byhåla utanför Umeå centrum, bor med två katter och pojkvän i en 84 kvadratmeters lägenhet. Med vänner i både utlandet och Sverige som står mig så nära så tar jag mig genom dagen. Jag jobbar på mina personliga problem och svårigheter som ex. mitt temperament, eventuella dyslexi och mitt dåliga minne. Jag fotograferar, Instagrammar och Facebookar och allt där emellan Blocket:ar, eller vad ni vill kalladet, för att hitta en mysig medryttarhäst i vårat vackra Norrland! Välkommen till min sida!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela