Frida Åsbergs Blogg

Kaan jag inte få behålla honom?? (A)

Publicerad 2012-09-08 01:38:27 i Allmänt,

Jag träffade en katt idag när jag var ute. Han gick och "skrek" och jamade hela tiden. Han verkade lite vilsen och ganska ung, inte mer än 1-2 år. Han kan ha gått vilse? Eller han kanske inte hittar hem? Kanske han har blivit bortglömd? Förvisad till sitt öde utomhus som många andra s.k. "Sommarkatter" blivit under alla år?
  
En sak är säker...
Fortsätter jag se honom utanför våra lägenheter, springandes fram och tillbaks medan han jamar och "skriker".. och självklart, märker jag att han börjar bli allt mer och mer mager... då tar jag in honom! det går inte att bara lämna djur på det där viset.
Och jag har absolut inget emot att adoptera en herrelös katt som tidigare haft oansvariga, hjärtlösa ägare...
  
   
..Jag döpte honom till Tiger... Han såg ut som om han kunde heta Tiger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida "Frideli"

Bosatt i en byhåla utanför Umeå centrum, bor med två katter och pojkvän i en 84 kvadratmeters lägenhet. Med vänner i både utlandet och Sverige som står mig så nära så tar jag mig genom dagen. Jag jobbar på mina personliga problem och svårigheter som ex. mitt temperament, eventuella dyslexi och mitt dåliga minne. Jag fotograferar, Instagrammar och Facebookar och allt där emellan Blocket:ar, eller vad ni vill kalladet, för att hitta en mysig medryttarhäst i vårat vackra Norrland! Välkommen till min sida!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela