Frida Åsbergs Blogg

Hälsa?

Publicerad 2012-09-06 12:55:54 i MoneyMonkey,

Jag har ett antal grejer jag borde kolla upp angående min hälsa och mitt välmående. Ett exempel är mina exem, som täcker både min vänster och höger hand, insidan på min vänstra fot, båda armväcken och båda knäväcken. Dessutom nu när vi börjar närma oss vintern så blir min hud mycket torrare och börjar flagna. Den blir dessutom ganska lätt irriterad vilket är ganska enerverande för mig.
Har du också exem? Inte? har du någon aning om hur enerverande, irriterande, jobbigt och energikrävande det egentligen är? Folk kan tycka att "Ja men det där är ju en mild hudsjukdom, det kan väl inte vara så jobbigt. Och dessutom är det bara att smörja sig så försvinner det... bla bla bla..". Det är inte så lätt som ni kanske tror.
För det är klådan som är absolut värst. Jag skulle kunna jämföra känslan och smärtan med at ha tusentals parasiter som kryper under huden och biter dig överallt så det kliar, det känns som om händerna brinner!
Sen har jag ett annat problem angående det här, den lilla detaljen att komma ihåg att smörja mig. Jag lider nämligen av grova problem med att minnas vissa saker. En person jag hade den här diskutionen med angående mitt minne sa att hon trodde att det mycket väl skulle kunna vara en form av dyslexi. Och det är inte helt omöjligt. Dock är det inget vad jag vet ligger i släkten.
Men jag ska gå till Hälsocentralen här i Holmsund och be dem göra någon form av hälsoundersökningar, för att ta reda på om jag har dyslexi, ADD eller andra saker som jag misstänk att jag kanske går och bär på utan att veta om det. Det är ju bland annat till stor hjälp i framtiden då man börjar söka jobb osv. Jag har ju redan sökt jobb nu, på Konsum. Och om det nu är så att jag har någonting så är det till stor hjälp för mina framtida arbetsgivare och för min egen del om jag har dessa resultat från hälsoundersökningar som bevis på papper.
  
Och från det ena till det andra.. angående mina exem så har jag försökt med alla möjliga tänkbara salvor som antingen hjälp lite grann, inte alls eller hjälpt tillräckligt för att det ska försvinna en viss period. Men då är vi tillbaks till det tidigare nämda problemet, nämligen minnet.
 
Adocto.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida "Frideli"

Bosatt i en byhåla utanför Umeå centrum, bor med två katter och pojkvän i en 84 kvadratmeters lägenhet. Med vänner i både utlandet och Sverige som står mig så nära så tar jag mig genom dagen. Jag jobbar på mina personliga problem och svårigheter som ex. mitt temperament, eventuella dyslexi och mitt dåliga minne. Jag fotograferar, Instagrammar och Facebookar och allt där emellan Blocket:ar, eller vad ni vill kalladet, för att hitta en mysig medryttarhäst i vårat vackra Norrland! Välkommen till min sida!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela