Frida Åsbergs Blogg

Gravity.

Publicerad 2012-09-02 01:22:13 i Allmänt,

... It keeps you rooted to the ground. In space, there's not any gravity. You just kind of leave your feet and go floating around. Is that what being in love is like?
  

Jag och älskling såg nyss på The Hunger Game med August. Väldigt bra film måste jag säga med snygga effekter. Gillar verkligen den där filmen och huvudpersonen, Katniss.
  
Efter filmen gick jag ut på balkongen för att röka. Då ser jag att det blivit fullmåne och hur klar himlen är. Otroligt vacker syn. Började skåda stjärnor och sen kommer Simon ut och vi står och pratar en stund om vissa stjärnor… Han visade mig tre stjärnor som jag pekade ut och frågade om, jag frågade varför dem blinkade lite svagt. Han svarade att de blinkar för att de håller på att dö. En av stjärnorna sa han att den hade varit döende i ungefär 3000 år och att den befann sig ca 3000-någonting antal ljusår från oss på Jorden.
Den stjärna vi kallar "Polstjärnan", ni vet den där stora starklysande, första stjärnan man alltid lägger märket till när det blir lite mörkare om kvällarna? Den befinner sig ca 2500 ljusår från oss och är egentligen väldigt liten jämfört med andra stjärnor. Folk tror att det är en jättestor stjärna, men det är de små stjärnorna som lyser starkast, sa Simon.
Jag finner stjärnhimlen väldigt fashinerande.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida "Frideli"

Bosatt i en byhåla utanför Umeå centrum, bor med två katter och pojkvän i en 84 kvadratmeters lägenhet. Med vänner i både utlandet och Sverige som står mig så nära så tar jag mig genom dagen. Jag jobbar på mina personliga problem och svårigheter som ex. mitt temperament, eventuella dyslexi och mitt dåliga minne. Jag fotograferar, Instagrammar och Facebookar och allt där emellan Blocket:ar, eller vad ni vill kalladet, för att hitta en mysig medryttarhäst i vårat vackra Norrland! Välkommen till min sida!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela