Frida Åsbergs Blogg

Dorotea.

Publicerad 2012-09-29 17:17:03 i Allmänt,

Lite uppdate från när jag, Simon och Timo var i deras stuga i Doroteas skogar, lappland!
Vi kom dit runt 11 på fredagkvällen förra helgen, drack lite öl och åt korv med bröd. Dagen efter fixade dem med veden medan jag passade hunden och eldade i huset. När dem var klara gick jag och Simon till bäcken för att fiska. Vi hade ingen vidare fiskelycka den dagen, fick bara en liten gädda mellan tummen och pekfingret.. Bättre lycka nästa gång! efter fisket gick vi hem och satte oss i bastun som Timo eldat igång. Jag höll på däcka där ute av utmattning och av värmen.
På söndagen när vi skulle därifrån fixade dem på veden på släpvagnen, städade lite i köket och sånt. Så nu är det klart för vintern, nu ska antagligen ingen upp dit förän i vår.
 
Under den helgen läste jag ut boken 'Hello Kitty Måste Dö'. Jävligt bra bok! och Rolig som satan!
 
Lite bilder från Dorotea :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida "Frideli"

Bosatt i en byhåla utanför Umeå centrum, bor med två katter och pojkvän i en 84 kvadratmeters lägenhet. Med vänner i både utlandet och Sverige som står mig så nära så tar jag mig genom dagen. Jag jobbar på mina personliga problem och svårigheter som ex. mitt temperament, eventuella dyslexi och mitt dåliga minne. Jag fotograferar, Instagrammar och Facebookar och allt där emellan Blocket:ar, eller vad ni vill kalladet, för att hitta en mysig medryttarhäst i vårat vackra Norrland! Välkommen till min sida!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela