Frida Åsbergs Blogg

Mela & Baloo.

Publicerad 2012-10-21 19:38:00 i Allmänt,

Idag blev beslutet klappat och klart!
Jag ska åka tillbaks till Umeå med mina grejer och katterna om två veckor.
Jag åker med Simons föräldrar och för att Baloo ska kunna ta det lugnt under de timmar vi ska resa så ska jag köpa Feliway spray,
 
Spray med Feliway. Genom att efterlikna kattens naturliga ansiktsferomoner skapar Feliway®en känsla av lugn och välbefinnande inom kattens närmiljö.
 

Spray med Feliway. Genom att efterlikna kattens naturliga ansiktsferomoner skapar Feliway® en känsla av lugn och välbefinnande inom kattens närmiljö. Feliway® används för att hjälpa och lugna katten, då katten försöker klara av utmanande situationer, och/eller förebygga eller minska den stress som katten känner i samband med en förändring i dess miljö.

Feliway finns i två olika beredningsformer: som en spray och som en elektrisk doftavgivare som du sätter i kontaktuttaget. Formerna kan användas tillsammans.

Feliway kan användas efter att veterinären har uteslutit fysiologiska orsaker till kattens problem. Doaftavgivaren kan användas vid urinmarkering, flerkatts hushåll, vid vertikala klösningar på möbler, där även felispray kan sprayas direkt på området där katten klöser & markerar urin. Feliway kan även användas vid förändringar i kattens miljö, då helst skall man introducera feliway några veckor innan förändringen. Kombinera gärna spray med doftavgivare för bättre resultat. Sprayen kan användas för att lugna katter vid transport för att vänja/träna katten vid transport.

Flaska 60 ml "

 
För Mela verkar inte ha några problem med att åka bil eller transporteras i kattbur, men Baloo som inte är äldre än ca 17 veckor är inte lika van med flyttandet. Så den här sprayen kostar ca 215 kr inklusive moms om jag beställer den, men känns säkrare att åka till ex. Djurmagazinet och köpa flaskan. Allt för att de ska få en lugn resa.
-
Här ligger dem och myser :)
Synd på dåliga bilder bara :P
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida "Frideli"

Bosatt i en byhåla utanför Umeå centrum, bor med två katter och pojkvän i en 84 kvadratmeters lägenhet. Med vänner i både utlandet och Sverige som står mig så nära så tar jag mig genom dagen. Jag jobbar på mina personliga problem och svårigheter som ex. mitt temperament, eventuella dyslexi och mitt dåliga minne. Jag fotograferar, Instagrammar och Facebookar och allt där emellan Blocket:ar, eller vad ni vill kalladet, för att hitta en mysig medryttarhäst i vårat vackra Norrland! Välkommen till min sida!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela