Frida Åsbergs Blogg

HISS or DISS?

Publicerad 2012-10-25 02:55:05 i Allmänt,

Jag har suttit och Googlat lite så här lagomt mitt i natten. Och dessutom argumenterat lite med pojkvännen, fast det var inte mycket till argumentation. Ämnet i det stora hela var: Aromatkrydda!
 
Visste ni att för några år sedan sas det att Aromat var beroendeframkallande? Jag kanske var 15 när folk sa det på nyheterna, det stod i tidningen osv. Det var en myt, och jag trodde på det fram tills jag fick reda på att det inte var sant, alltså tills ikväll xD
 
Hur som, så innehåller Aromatkrydda bland annat Natriumgluttamat, vilket kan framkalla torrhosta, astma och allergier. Så därför rekomenderas det att man tänker ett steg längre innan man dränker sin hårdbrödmacka eller sina popcorn i Aromat.
 
Själv är jag så barnsligt förtjust i Aromat på mina popcorn, det smakar inte mycket annars tycker jag.
 
Men vad tycker NI? KOMMENTERA ERA ÅSIKTER!!! ^^
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida "Frideli"

Bosatt i en byhåla utanför Umeå centrum, bor med två katter och pojkvän i en 84 kvadratmeters lägenhet. Med vänner i både utlandet och Sverige som står mig så nära så tar jag mig genom dagen. Jag jobbar på mina personliga problem och svårigheter som ex. mitt temperament, eventuella dyslexi och mitt dåliga minne. Jag fotograferar, Instagrammar och Facebookar och allt där emellan Blocket:ar, eller vad ni vill kalladet, för att hitta en mysig medryttarhäst i vårat vackra Norrland! Välkommen till min sida!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela