Frida Åsbergs Blogg

Fågelfara

Publicerad 2012-10-22 13:14:03 i Allmänt,

Jag räddade en fågel idag.

På något vis måste den ha flygit in genom den lilla springa som står öppen i köksfönstret, själva fönstret är uppställt och springan va på typ fem centimeter. Men hur som helst så fick Mela tag på den stackars fågeln och vägrade släppa den. Så bar ut Mela på balkongen och fick bända upp hennes käft för att hon skulle släppa fågeln. Sen ramlade den ner mellan golvet och räcket, så för en stund sen när jag var ut och rökte kollade jag på balkongen under och på marken nedanför, såg ingen fågel. Så vi hoppas satt den stackaren klarade sig utan större skador och lyckades flyga iväg eller sätta sig i säkerhet.

Vad är det md mig och rädda hjälplösa djur?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida "Frideli"

Bosatt i en byhåla utanför Umeå centrum, bor med två katter och pojkvän i en 84 kvadratmeters lägenhet. Med vänner i både utlandet och Sverige som står mig så nära så tar jag mig genom dagen. Jag jobbar på mina personliga problem och svårigheter som ex. mitt temperament, eventuella dyslexi och mitt dåliga minne. Jag fotograferar, Instagrammar och Facebookar och allt där emellan Blocket:ar, eller vad ni vill kalladet, för att hitta en mysig medryttarhäst i vårat vackra Norrland! Välkommen till min sida!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela