Frida Åsbergs Blogg

Förlåt,

Publicerad 2012-05-23 17:29:19 i Allmänt,

för dålig uppdatering..
MÅSTE BÄTTRA MIG! FY, FRIDA, FY!
-
Den här veckan har börjat segt.
Va "sjuk" i måndags, yrsel å huvudvärk. Trots det va jag i Gävle. Igår va jag i stort sätt ledig från skolan för det var nationella i matte å jag har ju inte matte? kul. Behövde inte åka till skolan i varje fall. Jippi! Så va till Ica med David och köpte cigg, fick åka DT dit och DT hem, sen DT till stallet ;))) kuuul liv man har! Han är bra snäll han, bror min <3
-
Så jag mockade, och fixade mat åt Räkispräkis, sen så fick jag en snabblektion i hur man lindar ben på hästar på rätt sätt av underbara Johanna som är så otroligt duktig på allt som rör hästar!!! :'D Sen va det bara att sadla på och rida ut! Räkan har longerats en hel del har jag hört och ridits lite då och då. Så tyckte hon förtjänade en extra lång uteritt :) Vi red till Olsbo och vände, och innan det hade vi utforskat lite vägar i en av Kungsgårdens lite mer "lantliga" område på andra sidan järnvägen ^^
Vi hittade i alla fall lite skogsvägar påväg till Olsbo där vi kunde galoppera och trava så Räkan fick springa av sig lite :D så när vi va påväg hem igen så brydde hon sig knappt om alla staket, människor, brevlådor, soptunnor, bilar och allt som hon tidigare tyckt ser ut som monster! hon va kolugn!
När iv va tillbaks hade det gått ca 1 timme och 50 minuter från att vi lämnat stallet! Så duschade av Räkan och lät henne gå ute i solen och torka medan hon åt gräs, nöjd och belåten!
Sen va det bara att fara hem :P
-för dålig uppdatering..
MÅSTE BÄTTRA MIG! FY, FRIDA, FY!
-
Den här veckan har börjat segt.
Va "sjuk" i måndags, yrsel å huvudvärk. Trots det va jag i Gävle. Igår va jag i stort sätt ledig från skolan för det var nationella i matte å jag har ju inte matte? kul. Behövde inte åka till skolan i varje fall. Jippi! Så va till Ica med David och köpte cigg, fick åka DT dit och DT hem, sen DT till stallet ;))) kuuul liv man har! Han är bra snäll han, bror min <3
-
Så jag mockade, och fixade mat åt Räkispräkis, sen så fick jag en snabblektion i hur man lindar ben på hästar på rätt sätt av underbara Johanna som är så otroligt duktig på allt som rör hästar!!! :'D Sen va det bara att sadla på och rida ut! Räkan har longerats en hel del har jag hört och ridits lite då och då. Så tyckte hon förtjänade en extra lång uteritt :) Vi red till Olsbo och vände, och innan det hade vi utforskat lite vägar i en av Kungsgårdens lite mer "lantliga" område på andra sidan järnvägen ^^
Vi hittade i alla fall lite skogsvägar påväg till Olsbo där vi kunde galoppera och trava så Räkan fick springa av sig lite :D så när vi va påväg hem igen så brydde hon sig knappt om alla staket, människor, brevlådor, soptunnor, bilar och allt som hon tidigare tyckt ser ut som monster! hon va kolugn!
När iv va tillbaks hade det gått ca 1 timme och 50 minuter från att vi lämnat stallet! Så duschade av Räkan och lät henne gå ute i solen och torka medan hon åt gräs, nöjd och belåten!
Sen va det bara att fara hem :P
-för dålig uppdatering..
MÅSTE BÄTTRA MIG! FY, FRIDA, FY!
-
Den här veckan har börjat segt.
Va "sjuk" i måndags, yrsel å huvudvärk. Trots det va jag i Gävle. Igår va jag i stort sätt ledig från skolan för det var nationella i matte å jag har ju inte matte? kul. Behövde inte åka till skolan i varje fall. Jippi! Så va till Ica med David och köpte cigg, fick åka DT dit och DT hem, sen DT till stallet ;))) kuuul liv man har! Han är bra snäll han, bror min <3
-
Så jag mockade, och fixade mat åt Räkispräkis, sen så fick jag en snabblektion i hur man lindar ben på hästar på rätt sätt av underbara Johanna som är så otroligt duktig på allt som rör hästar!!! :'D Sen va det bara att sadla på och rida ut! Räkan har longerats en hel del har jag hört och ridits lite då och då. Så tyckte hon förtjänade en extra lång uteritt :) Vi red till Olsbo och vände, och innan det hade vi utforskat lite vägar i en av Kungsgårdens lite mer "lantliga" område på andra sidan järnvägen ^^
Vi hittade i alla fall lite skogsvägar påväg till Olsbo där vi kunde galoppera och trava så Räkan fick springa av sig lite :D så när vi va påväg hem igen så brydde hon sig knappt om alla staket, människor, brevlådor, soptunnor, bilar och allt som hon tidigare tyckt ser ut som monster! hon va kolugn!
När iv va tillbaks hade det gått ca 1 timme och 50 minuter från att vi lämnat stallet! Så duschade av Räkan och lät henne gå ute i solen och torka medan hon åt gräs, nöjd och belåten!
Sen va det bara att fara hem :P
-
för dålig uppdatering..
MÅSTE BÄTTRA MIG! FY, FRIDA, FY!
-
Den här veckan har börjat segt.
Va "sjuk" i måndags, yrsel å huvudvärk. Trots det va jag i Gävle. Igår va jag i stort sätt ledig från skolan för det var nationella i matte å jag har ju inte matte? kul. Behövde inte åka till skolan i varje fall. Jippi! Så va till Ica med David och köpte cigg, fick åka DT dit och DT hem, sen DT till stallet ;))) kuuul liv man har! Han är bra snäll han, bror min <3
-
Så jag mockade, och fixade mat åt Räkispräkis, sen så fick jag en snabblektion i hur man lindar ben på hästar på rätt sätt av underbara Johanna som är så otroligt duktig på allt som rör hästar!!! :'D Sen va det bara att sadla på och rida ut! Räkan har longerats en hel del har jag hört och ridits lite då och då. Så tyckte hon förtjänade en extra lång uteritt :) Vi red till Olsbo och vände, och innan det hade vi utforskat lite vägar i en av Kungsgårdens lite mer "lantliga" område på andra sidan järnvägen ^^
Vi hittade i alla fall lite skogsvägar påväg till Olsbo där vi kunde galoppera och trava så Räkan fick springa av sig lite :D så när vi va påväg hem igen så brydde hon sig knappt om alla staket, människor, brevlådor, soptunnor, bilar och allt som hon tidigare tyckt ser ut som monster! hon va kolugn!
När iv va tillbaks hade det gått ca 1 timme och 50 minuter från att vi lämnat stallet! Så duschade av Räkan och lät henne gå ute i solen och torka medan hon åt gräs, nöjd och belåten!
Sen va det bara att fara hem :P
-
df
(förlåt orkar inte redigera å rotera..)
eth

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida "Frideli"

Bosatt i en byhåla utanför Umeå centrum, bor med två katter och pojkvän i en 84 kvadratmeters lägenhet. Med vänner i både utlandet och Sverige som står mig så nära så tar jag mig genom dagen. Jag jobbar på mina personliga problem och svårigheter som ex. mitt temperament, eventuella dyslexi och mitt dåliga minne. Jag fotograferar, Instagrammar och Facebookar och allt där emellan Blocket:ar, eller vad ni vill kalladet, för att hitta en mysig medryttarhäst i vårat vackra Norrland! Välkommen till min sida!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela