Frida Åsbergs Blogg

Tjululu

Publicerad 2012-06-18 13:56:35 i Allmänt,

Sorry för dålig uppdatering! men har varit lite av allt möjligt senaste dagarna. Har bland annat firat Bessemer-studenter med en krogrunda i fredags, sen på lördagen var jag med Linda och Brian på hopptävling på Ovansjö Ryttarsällskap i Jäderfors.
Dom fick 7:e placering i första klassen dom tävlade i (100 cm). I andra klassen (110 cm) blev dom diskade för fel väg, men det är väl sånt som händer alla nån gång? aja, trots spöregnet efter 1 meters klassen så hade vi det riktigt trevligt. Måste säga att det var lättare att gå runt med Brian då än när det var lagtävling i Österfärnebo, han va riktigt kolugnt! till skillnad från alla aldra uppjagade tävlings-snobb-hästar... vissa reste sig på bakbena, andra steppade runt om balettdansöser och gick på tårna. En häst slet sig eller något... den kom lös i vilket fall.
Jag anser att kan man inte hålla sin häst under kontroll så ska man inte åka på tävlingar och aktiviteter där andra, både hästar och människor, kan komma till skada om något skulle hända!
Vore liksom synd om någon blev tvungen att färdas därifrån i ambulans med syren på...
-
Aja, allt gick bra! "Finvädret" hindrade inte oss från att få fina bilder och film på när Linda och Brian red banan i båda klasserna. Dock satt jag och käkade inomhus då Linda red andra klassen :'3 men hon fick jättefina bilder från 1 meters klassen i alla fall, och för en gångs skulle är jag någolunda nöjd med bilderna :D
-
Bilderna kan ni se på hennes Dayviews: MyBeauty , http://dayviews.com/MyBeauty/ .
Och snart dyker dom även upp på hennes facebook, Linda Andersson, Storvik.
Dom kommer troligtvis (antagligen) kunna ses på hennes och Linnea Markströms blogg: http://LifeofBrianandJonas.webblogg.se/
Kika gärna in och läs deras blogg! Glöm inte Lindas privata också: http://mylifeandbrian.blogg.se/
-
Puss på er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Frida "Frideli"

Bosatt i en byhåla utanför Umeå centrum, bor med två katter och pojkvän i en 84 kvadratmeters lägenhet. Med vänner i både utlandet och Sverige som står mig så nära så tar jag mig genom dagen. Jag jobbar på mina personliga problem och svårigheter som ex. mitt temperament, eventuella dyslexi och mitt dåliga minne. Jag fotograferar, Instagrammar och Facebookar och allt där emellan Blocket:ar, eller vad ni vill kalladet, för att hitta en mysig medryttarhäst i vårat vackra Norrland! Välkommen till min sida!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela